Pandemi sürecinde biz okul önceciler gelişim raporlarını dolduracak mıyız?
Gelişim raporları neye göre doldurulacak?
Ne kadar gerçekçi ve etkili olacak?
Genellikler hepimizin kafasında bu konuda çeşitli sorular uçuşuyor. En sağlıklısı MEB den gelen resmi yazıyı beklemek olacaktır.
Yinede gelişim raporu hakkında azıcık bir şeyler yazmak istedim.
Gelişim raporları çocukların bir dönem boyunca kazandıkları yada kazanamadıkları hedef davranışlar ile doldurulur. Özellikler gelişim raporlarını doldururken hangi alanda dolduruyorsanız ör; sosyal-duygusal alan, o alan ile ilgili dönemde aldığınız kazanımlar ile doldurmalısınız. Cümleler olasılık içermemelidir. Sosyal duygusal alandan bi kazanım ile örneklendirelim. "Kendini yaratıcı yollarla ifade eder." kazanımını alalım. Dönem içerisinde aylık ve günlük planlarınızda bu kazanım varsa dönem sonunda gelişim raporuna bu kazanımını yazmalısınız. Kazanımları yazarken geniş zamanda cümleler kurmalısınız. "Kendini yaratıcı yollarla ifade edebilir" yada " kendini yaratıcı yollarla ifade edemez" gibi cümleler gelişim raporlarında istenmemektedir. Kazanımlar geniş zamanda ve net olmalıdır.
Gelişim raporları ile ilgili dikkat etmemiz gereken bir diğer konuda çocukların yapabildiği yani olumlu olan davranışlarını yazmamız gerektiği. Raporlar doldurulurken genel itibariyle çocukların yapabildikleri, kazandıkları davranışları yazmamız gerekiyor. Kazanılmayan yada sonraki döneme bırakılan davranışlara gelişim raporlarında yer verilmemelidir.
Sizler için bu pandemi sürecinde hazırladığım bir gelişim raporu örneğini ekleyeceğim kendinize uyarlayarak değiştirip geliştirebilirsiniz.
GELİŞİM RAPORU ÖRNEĞİ
Bilişsel alan; Nesne ya
da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Nesne ya da varlıkları
özelliklerine göre gruplar. Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. Görsel materyalleri okur. Geometrik şekilleri tanır. Günlük yaşamda kullanılan
sembolleri tanır. Nesnelerle örüntü oluşturur. Nesneleri kullanarak basit
toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. Neden-sonuç ilişkisi kurar. Zamanla
ilgili kavramları açıklar. Problem
durumlarına çözüm üretir.
Dil gelişimi; Sesini uygun kullanır. Sesleri ayırt eder. Söz
dizimi kurallarına göre cümle kurar. Dili
iletişim amacıyla kullanır. Sözcük dağarcığını geliştirir. Konuşurken
dilbilgisi yapılarını kullanır. Dinledikleri izlediklerinin anlamını kavrar. Dinledikleri/izlediklerini
çeşitli yollarla ifade eder. Görsel materyalleri okur. Sesbilgisi farkındalığı
gösterir. Dili iletişim amacıyla kullanır.
Motor gelişim; Yer
değiştirme hareketleri yapar. Denge hareketleri yapar. Nesne kontrolü
gerektiren hareketleri yapar. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Öz bakım becerileri; Kendini tehlikelerden ve
kazalardan korur. Yaşam
alanlarında gerekli düzenlemeler yapar. Sağlığı ile ilgili önlemler alır.
Sosyal ve duygusal gelişim; Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Kendisinin ve başkalarının haklarını korur. Bir
işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. Sorumluluklarını yerine getirir. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Estetik
değerleri korur. Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu
açıklar. Ailesiyle
ilgili özellikleri tanıtır. Farklı
kültürel özellikleri açıklar. Kendine
güvenir.
Görüş ve
öneriler; Sevgili öğrencim, bu pandemi sürecinde evinde ailenle kalıp uzaktan
eğitim sürecine katıldığın, hayatı eve sığdırdığın için teşekkür ederim.
Sağlıklı ve başarılı bir eğitim hayatı diliyor, geleceğe umutla bakan
gözlerinden öpüyorum.
Sevim ZAİMOĞLU
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder